dålig eftermiddag

Jag var hur happy som helst i skolan, då jag berättade att min bok  "det som inte fick ske" som förövrigt handlar om Estoniakatastrofen, jag berätta hur som helst att jag hittade den i vårt grovsoprum och då fick Emelie den smurfen fnatt och skratta säkert i tusen år och ja gott folk nu har jag ett nytt smeknamn, Lodis. Fint ändå, om man jämnför med mitt förra. Förut hette jag Knullis, så mitt nya är betydligt mycket finare.

När jag kom hem så gjorde jag o'boy med den lilla skvätt mjölk som fanns. Och smörgåsar med skinkost. Sen kom min kära mamma hem och sa att mitt studiebidrag är indraget! Jag blev emo för en sekund och sen läste jag brevet och det stod typ såhär "om du sköter skolan och är där tills terminen är slut, så är du ej återbetalningsskyldig" Så nu gott folk, nu ska jag vara duktig tjej och inte skolka från vare sig skolan eller praktiken. Fast jag har inte skolkat från praktiken, men från skolan har jag det. FY SKÄMS JULIA! Så håll tummarna på att jag orkar vara där till sommarlovet nu. Men idag, då var jag i skolan från 08:45 till 14:35. Kände mig så jättestolt när jag kom hem! Hade vart i skolan en hel måndag liksom, längesen jag var i skolan en hel måndag.

Mamma ska göra makaronilåda till mig och Björn, för mamma ska på föräldramöte i min skola. Hoppas Dusan inte säger något dumt om mig.

Men min dag blev dålig iallafall, efter att jag kom hem alltså.
Nu ska jag vila lite, sova en timme kanske.
Skriver antagligen senare, puss sålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0